تاکید کارشناسان و مدیران شهری تهران بر مزایای طرح پیاده راه ۱۷ شهریور
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

طرح بهسازی پیاده راه ۱۷ شهریور تهران این روزها به دلیل حجم بالا و گسترده عملیات عمرانی و همچنین حجم بالای ترافیک و عبور و مرور در این منطقه بسیار مورد توجه افکار عمومی و به تبع آن مطبوعات و رسانه های جمعی قرار گرفته است. اگرچه حجم بالای این عملیات عمرانی این روزها سبب حجمی از ترافیک در خیابان ۱۷ شهریور را موجب شده است و این موضوع برخی نارضایتی ها در خصوص این حجم از ترافیک را نیز سبب شده است، اما کارشناسان و مدیران شهری تهران حل ترافیک موجود را از جمله دلایل اجرای این طرح عنوان می کنند. شهردار تهران و برخی مدیران شهری تهران امروز با حضور در شورای شهر تهران در خصوص طرح بهسازی پیاده راه  ۱۷ شهریور توضیحات مهمی را عنوان کردند، که می تواند دغدغه موقت ترافیک این محله را در کنار مسایلی از جمله آلوگی هوا، آلوگی صوتی، هیاهو و شلوغی بویژه برای ساکنان این محله قدیمی تا حدود زیادی برطرف نماید.

دکتر قالیباف شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران تاکید کرد: این طرح پشتوانه یک دهه کار مطالعاتی را دارد، آنچه در اجرای این طرح اهمیت دارد حل ترافیک موجود است که در صدد رفع آن هستیم البته بهترین گزینه های ترافیکی در آنجا در حال پیاده شدن است و اگر راه حل های بهتری وجود داشته باشد از پیشنهاد این راه حل ها استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه حل های بهبود ترافیک منطقه بازگشایی مسیرهای جدید بوده است که تاکنون ۲۳ بن بست در مناطق ۱۳ و ۱۴ شهرداری باز شده است.

قالیباف تاکید کرد: این قول را به شهروندان می دهیم که در این مسیر حمل و نقل عمومی و به خصوص از اتوبوس های برقی استفاده خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد طرح فوق منطبق با طرحهای جامع و تفصیلی ، طرح مصوب ساماندهی میادین شهر و مطابق با خواسته های فرهنگی و ارزشی شهروندان است.

همچنین براساس اظهارات معاونین شهرداری، قول داده شد که مشکلات ترافیکی را به تدریج اما هر چه زودتر حل کند.

وی تاکید کرد: بررسی چگونگی اجرای پیاده راه سازی ۱۷ شهریور صورت کامل پایان نپذیرفته است و حل مشکلات ناشی از اجرای این پروژه از سوی شورا و شهرداری تهران ادامه دارد.

شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران درخصوص اجرای پروژه پیاده ‌راه ۱۷ شهریور گفت: در پروژه هایی که سازمان زیباسازی انجام می دهد شورای شهر تهران و کمیته های کاری شورا نظارت دارند و درخصوص پروژه امام حسین (ع) و میدان شهدا نیز ۲ سال پیش بودجه ای تعیین شد تا این میادین ساماندهی شوند.

شوشتری افزود : در شروع کار و با وجود مطالعاتی که توسط ۵ مشاور در خصوص پیاده محور کردن مسیر دو میدان وجود داشت بحث پیاده راه سازی خیابان شهدا تا میدان امام حسین (ع) در دستور کار قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بحث چگونگی پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور تا میدان امام حسین (ع) تاکید کرد: یکی از آثار تاریخی گرانقدر در این محدوده تکیه دولت بود و تنها چیزی که در حال حاضر در این محدوده از لحاظ تاریخی دارای اهمیت است اداره برق تهران است.

وی تاکید کرد: راسته انتخاب شده برای پیاده راه سازی به لحاظ میراث آیینی و تاریخی پر بار نیست ولی می شود آثاری را در آنجا ایجاد کرد تا این مسیر هویت تعریف شده خود را باز یابد. چرا که برخی بناها که در شهر وجود دارند گذشته های خیلی دور نیست ولی چون به ثبت ملی رسیده اند ارزشی را در محله هایشان ایجاد کرده اند از جمله می توان به برج میلاد و یا تالار تئاتر شهر اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اما از افزایش انضباط ترافیکی در خیابان های اطراف ۱۷ شهریور پس از اجرای پروژپیاده راه سازی آئینی خبر داد و گفت باید این اتفاق جدی گرفته شود و حتی طرح های پیاده سازی همانند پیاده راه سازی محور ۱۷ شهریور توسعه پیدا کند، بنابر این باید شهروندانی که در تهران زندگی می کنند را از حیث روحی و روانی با فضای طبیعی و تفریحی آَشتی دهیم؛ در این صورت اقدام بزرگی صورت گرفته است و در جهت انسان محور کردن شهر و فضای شهری، گام بلندی برداشته ایم.

به گزارش “تهران سما” ، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پروژه پیاده راه سازی محور امام حسین (ع) تا میدان شهدا، ابراز داشت: اگر با یک نگاه ترافیکی با این پروژه برخورد شود علاقه مند هستیم که به خیابان های شهر افزوده شود اما در یک نگاه اجتماعی و با توجه به مسایلی از جمله آلوگی هوا، آلوگی صوتی، هیاهو، شلوغی و … اجرای این طرح کار بسیار خوبی است.

همه شهروندان باید از پیاده راه ۱۷ شهریور استفاده مناسب داشته باشند / طرح های پیاده راه سازی سال ها است در کشورهای پیشرفته اجرا می شود

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: برای پروژه هایی همانند پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور باید یک تعریف منطقی برای استفاده خانواده ها، افراد جامعه و حتی شهروندانی که در سایر نقاط شهر هستند صورت گیرد تا همه شهروندان بتوانند به این فضا مراجعه کرده، و در این فضا خرید، تفریح و استفاده مناسب را داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سایر کشورهای پیشرفته دنیا، اظهار داشت: هم اکنون سال ها است که چنین طرح های پیاده راه سازی در کشورهای پیشرفته دنیا شروع شده و بسیاری از محورها به پیاده راه تبدیل شده است تا خانواده ها و افراد جامعه بتوانند از این طرح استفاده کنند.

سردار رحیمی ابراز داشت: حتی توریست ها و افرادی که از سایر کشورها به تهران مراجعه می کنند می توانند از فضاهایی همچون پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور استفاده کنند؛ بنابر این اجرای این پروژه اتفاق خوبی برای تهران به شمار می رود که در حال انجام است و شهروندان می توانند از فضاهای اینچنینی که در پایتخت بسیار کم است، استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در پاسخ به سوالی درباره تاثیرات ترافیکی اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور نیز گفت: هم اکنون در اطراف این طرح و فضاهای پیرامونی این پروژه هیچ گونه نابسامانی و بی انظباطی ترافیکی نداریم و با برنامه ریزی ها و اصلاحات هندسی که در خیابان های اطراف صورت گرفته است، مشکل ترافیکی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اصلاح هندسی و برنامه ریزی در خیابان های مجاهدین اسلام، هفده شهریور جنوبی، ایرانمهر، شهید مدنی، میدان امام حسین (ع) ، میدان شهدا و … صورت گرفته و حتی باعث شده است تا وضعیت خیابان های اطراف بهتر از گذشته باشد.

سردار رحیمی به نقاط مثبت اجرای این طرح در تردد خودروهای عبوری اشاره کرد و گفت:  نخستین نقطه مثبت آن است که سرعت حرکت افرایش یافته است؛ از این رو ضمن اینکه ترافیک قبلی در این محورها از بین رفته بلکه سرعت تردد خودروها نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش تصادفات در خیابان های اطراف این پروژه پس از اجرای طرح پیاده راه سازی نیز خبر داد و گفت: در گذشته به طور میانگین بین سه تا چهار تصادف در خیابان مجاهدین اسلام و ۱۷ شهریور وجود داشت اما هم اکنون آمار این تصادفات به صفر رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب